Strona główna » Blog » Co zrobić żeby nie zniechęcić kupującego – 6 wskazówek

Co zrobić żeby nie zniechęcić kupującego – 6 wskazówek

Jeśli chcesz sprzedać mieszkanie – zadbaj o dobrą atmosferę w swoich czterech ścianach. Konkurencja na rynku nieruchomości jest ogromna, a Twoje mieszkanie jest kolejnym, do którego wchodzi niezdecydowany, ale zawsze potencjalny nabywca. Chcesz wiedzieć, co możesz zrobić, by Twoje mieszkanie stało się dla niego interesującą ofertą?


sprzątanie mieszkania

1. Posprzątaj mieszkanie lepiej, niż zrobiłaby to „Perfekcyjna Pani Domu”

 

Piasek po nogami, unoszące się kołtuny kurzu, brudne naczynia w zlewie, dym papierosowy i nieprzyjemny zapach nie zrobią dobrego wrażenia na kliencie. Wręcz przeciwnie – mimo nowo-wykafelkowanej podłogi w łazience i pięknego widoku z okna, zwiedzanie mieszkania w przykrej woni, pozostawi potencjalnego klienta z niesmakiem i ogólnym wrażeniem zaniedbanego lokum, którego kupna nie będzie brał po uwagę. Miłe dla oka, czyste, pachnące świeżością to punkty do udanej transakcji.

 

2. Usuń z mieszkania zbędne rzeczy!


Przygotowując się do oprowadzania zainteresowanego po swoim mieszkaniu, nie toruj mu drogi wiaderkiem z wodą, odkurzaczem, czy świeżo wypraną suszarką z bielizną. Twój potencjalny kontrahent może czuć się zażenowany i zmieszany, gdyż wkracza w Twoją intymność, którą Ty bezceremonialnie obnażasz. Na pewno przyznasz mi rację, że uporządkowane lokum, gdzie wszystko ma swoje miejsce, daje poczucie, że mieszkanie jest schludnie prowadzone. Wpływa to na pozytywną decyzję o zakupie mieszkania.

 

3. Pozwól wejść klientowi do każdego pomieszczenia

 

Zainteresowani kupnem mieszkania zazwyczaj spodziewają się zobaczyć całe mieszkanie, łącznie z toaletą, łazienką, balkonem i piwnicą. Muszą przecież oszacować, jakie ewentualne remonty, czy poprawki go czekają. Nieprzygotowani na taki scenariusz wiele tracimy w oczach potencjalnego nabywcy. Możemy zostać posądzeni o ukrywanie mankamentów czy usterek.

 

4. Nie mów o mieszkaniu w samych superlatywach

 

Idealne mieszkanie z rynku wtórnego to mrzonka rodem z mitu o szklanych domach. W brak usterek raczej nikt nie uwierzy. Jeśli osoby zainteresowane zauważą, że ściana jest niedomalowana, a panele zniszczone, a w dodatku puchną z wilgoci – nie zaprzeczaj faktom, które widać gołym okiem. Możesz w tym miejscu podać inne atuty mieszkania, np. wymienione okna, drzwi, tak by klient nie wyszedł z Twojego mieszkania z poczuciem, że wszystko trzeba w nim odremontować.

 

5. Przygotuj rachunki

 

Świadomi rzeczywistych kosztów utrzymania mieszkania klienci mogą prosić o rachunki i pytać o sposób rozliczania mieszkań przez administrację. Istotne wtedy jest dla potencjalnego klienta, ile wynoszą koszty stałych opłat np. czy z ogrzewania i wody właściciel rozliczany jest ryczałtem, czy według zużycia, ile wynosi opłata za fundusz remontowy itd. O takich kosztach zainteresowani kupnem naszego lokum mają prawo wiedzieć, zanim zdecydują się na inwestycję.

 

6. Stwórz warunki do przyjemnych oględzin

 

Oględziny mieszkania to sprawa stresująca nie tylko dla Ciebie, ale także dla zainteresowanego klienta, który wkracza w Twoje własne gospodarstwo i często czuję się onieśmielony, chcąc zajrzeć do toalety. Stwórz więc warunki do przyjemnych oględzin np. za pomocą spokojnej muzyki, świeżych kwiatów w wazonie. Możesz również zaproponować napój, gdy po oględzinach będziesz przedstawiać rachunki, negocjować cenę, czy przedstawiać okoliczności i warunki sprzedaży mieszkania.

 

Mam nadzieję, że przedstawione wyżej wskazówki pomogą Ci zachęcić potencjalnego klienta do kupna mieszkania. Może posiadasz jeszcze inne ciekawe wskazówki, w jaki sposób nie zniechęcać klienta?

 

zródło:http://revelio.pl