Doradcy poszukiwani

Rynek nieruchomości stwarza nowe wyzwania dla funkcjonujących na nim zawodów. Klienci oczekują kompleksowej obsługi, fachowego doradztwa, pozwalającego na uzyskanie opinii o nabywanej nieruchomości zarówno w aspekcie ekonomicznym, prawnym, jak i inwestycyjnym.


Dlatego coraz częściej pośrednik w obrocie nieruchomościami staje się doradcą klienta. Oprócz kojarzenia stron, klienci chcą

korzystać z doświadczenia osoby, która wyręczy ich w czynnościach potrzebnych do zawarcia umowy sprzedaży czy kupna, pomoże uzyskać kredyt czy poleci ekipę remontową, firmę przeprowadzkową lub też pomoże w wynajmie inwestycyjnie nabytego mieszkania.

 

Polska Federacja Rynku Nieruchomości w sierpniu przeprowadziła ankietę wśród pośredników w obrocie nieruchomościami zrzeszonych w lokalnych stowarzyszeniach, która dotyczyła oczekiwań klientów korzystających z usług pośrednictwa. 95 proc. ankietowanych potwierdziło, że klienci oczekują zapewnienia kompetentnej, obiektywnej porady, profesjonalnej informacji i trafnego rozstrzygnięcia w zakresie szeroko pojętej problematyki nieruchomości. Doradztwo kredytowe lub pomoc w uzyskaniu kredytu na zakup nieruchomości to usługi, których najczęściej oczekują klienci nabywający nieruchomości przez biuro, potwierdziło to 75 proc. ankietowanych. Według 57 proc. pośredników w obrocie nieruchomościami klienci zwracają się również do pośredników o przeprowadzenie analizy finansowej sytuacji klienta pod kątem możliwości inwestycyjnych w zakresie nieruchomości. Problemy z uzyskaniem kredytu lub też sprzedaż jednej nieruchomości, nierzadko obciążonej kredytem walutowym, celem zakupu kolejnej to powszechne sytuacje, z którymi pośrednicy mają do czynienia na co dzień. Dlatego klienci korzystający z ich usług oczekują pomocy w zakresie diagnozy ich przypadku oraz zalecenia optymalnego rozwiązania. Dodatkowo klienci coraz częściej liczą na polecenie sprawdzonych firm świadczących usługi w zakresie remontów, przeprowadzek, projektowania i wyposażenia wnętrz, czy też przechowywania mebli.

 

Uczestnicy sondy zwrócili uwagę, że niejednokrotnie klienci zwracają się do pośredników z prośbą o pomoc w organizacji procedury spadkowej, spraw związanych z podziałami i scaleniem gruntów czy uzyskaniem warunków zabudowy. 67 proc. pośredników twierdzi, że rozszerzenie usług w prowadzonych przez nich biurach nieruchomości da im przewagą konkurencyjną, jednak według 74 proc. ankietowanych wprowadzenie nowych usług wymaga od pośredników odpowiedniego wykształcenia i ciągłego uzupełniania wiedzy. Tylko w ten sposób można zapewnić kompleksową i profesjonalną obsługę klienta.

 

 

Źródło: PFRN, 2012.08.20

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.
zamknij [x]